Christian Louboutin Lipstick | Review


Today’s post is something I haven’t done in YEARS - a Review. 
I’ve been wanting to do this review since I got this product back in October. If you follow me for a while, you know this Christian Louboutin lipstick has been on my wishlist for years. You can imagine how happy  was when I finally had the chance to get it. 
I’m a huge Christian Louboutin fan. I’ve always dreamt about the shoes, until the makeup line came out. You know I’m addicted to lipsticks, and when I saw these ones… I completely fell in love. 
This post is all about this gorgeous lipstick. I really hope you like it. :) 

O post de hoje é algo que eu já não faço há ANOS: uma review. 
Já quero fazer esta review, desde que comprei este produto em Outubro. Se me seguem há algum tempo, sabem que este batom da Christian Louboutin já está na minha wishlist há anos. Podem imaginar o quanto feliz eu estava quando finalmente o comprei. 
Eu sou grande fã do Christian Louboutin. Sempre sonhei com os sapatos, até que lançaram a linha de maquilhagem. Vocês sabem que eu sou obcecada com batons, e quando vi estes… apaixonei-me por completo. 
Este post é todo sobre este batom lindo. Espero muito que gostem. :) 


The packaging  
It’s impossible to not talk about the packaging. This isn’t definitely your traditional lipstick box. A big black box with gold details, and when you open… the most beautiful lipstick I’ve ever seen in my entire life. It’s in a red velvet case, and it comes with a little black case, so you don’t damage this baby when you put it in your purse. It also comes with a gold string which it’s absolutely beautiful.  

A embalagem 
É impossível não falar da embalagem. Esta não é de todo a nossa caixa tradicional de um batom. Uma caixa preta grande e com detalhes dourados, e quando abrem… o batom mais lindo que eu já vi na minha vida. Está numa caixa vermelha de veludo, e vem com uma bolsinha preta, para que não estarem este bebé quando o meterem na vossa mala. Também vem com uma fita dourada que é linda. 


The Lipstick 
You have a few options to choose on this lipstick. All of them are absolutely beautiful, but I went for the gold one. I love a good gold touch in my beauty collection, and gold gives it a luxury touch we all need in our lives.  
This is definitely an unique piece in my makeup collection. 

O Batom 
Vocês têm algumas opções para escolher este batom. Todas elas são lindas, mas eu escolhi o dourado. Adoro um toque de dourado na minha coleção de maquilhagem, e o dourado dá um toque de luxo que todos nós precisamos nas nossas vidas. 
Esta é sem dúvida uma peça única na minha coleção de maquilhagem.  


The color
I chose the color “Me nude 710” in the silky satin lip color. 
When you think about Christian Louboutin, you think about red right? I thought about getting this lipstick in the red color… but I already have so many red lipstick in my collection and I’m pretty sure I wouldn’t be using it as much as I do in this nude color. 
I was missing a nude lipstick. THE perfect nude lipstick. This color is perfect for an every day look or for a more neutral makeup look. It’s long lasting, which I love and I feel my lips really hydrated when I wear it. 

A cor 
Escolhi a cor “Me nude 710” em silky satin lip color. 
Quando pensamos em Christian Louboutin, pensamos em vermelho, certo? Eu pensei em escolher este batom em vermelho, mas já tenho imensos batons vermelhos na minha coleção e tenho quase a certeza que não o iria utilizar tanto como uso nesta cor nude. 
Estava a precisar de um batom nude. O perfeito batom nude. Esta cor é perfeita para um look do dia a dia ou para uma maquilhagem mais neutra. Dura imenso tempo, o que eu adoro e sinto sempre os meus lábios hidratados quando o uso.  


And now the question you must be thinking: but is it worth it? 
The lipstick retails for $120 or 80€ which it isn’t something you spend on a lipstick every day.
If you like makeup and collecting things… yes, it is totally worth it. As I mention before, this is an unique piece in your collection. 
It’s also a really good Christmas gift or a birthday gift. 

E agora a questão que vocês devem de estar a pensar: mas vale a pena? 
O batom custa $120 ou 80€, que é algo que não se gasta num batom todos os dias. 
Se gostam de maquilhagem e de coleccionar coisas… sim, vale totalmente a pena. Como eu mencionei anteriormente, esta é uma peça única na vossa coleção. 
E é também uma ótima prenda de natal ou de aniversário.  

“Lipstick can’t solve all problems, but 
it’s a pretty great start.”  



Follow

0 Comments