Madrid


Hello from Zaragoza! 

I wrote my last post from Madrid, on Sunday evening and after that post I haven't stopped.
If you follow me for a while, you know that I love to travel and I just can't stay for a long time in the same place. I just think that this world is too beautiful to live your whole life in the same place.
I love to travel. I love the feeling of being in a city for the first time. I love the feeling of meeting new faces and discover new places. I love the smell of new cities. I love to walk in new places and admire the architecture of every corner. What can I say? I just love to travel! 
I just can't describe what I feel everytime I go to a new place. I always feel so alive and so grateful.  

I was bored of being in Portugal and I decided it was time to go for another trip, but this time I wanted to experience something new. So what's better than a road trip?
I didn't plan anything. I just knew that I was leaving home on Sunday morning and I wanted to go to Madrid. The rest of the trip just come along the way and if you want to know more about it, just stay tuned for the upcoming posts. 

Let's talk about Madrid, one of my favorite cities. I used to go to Madrid twice a year with my parents when I was little.
I don't remember much about the city, just the Gran Via street and the stores around it. 
I did a full tour around the city, this time. I woke up really early in the morning and just went to the Royal Palace. It's so pretty! 
I also went to the Catedral de la Almudena which has an amazing view of the city, I really recommend to go there. 
Then, I went to the Mercado San Miguel which was one of my favorite things in Madrid. It's a tapas market where you can find different types of food. I lost myself to some crab mini burgers which were delicious!  
I walked a lot around the city to admire its beautiful architecture. Of course, I went to some shops as well. I had to go to the huge Primark in Gran Via, the store is so pretty and really big. 
I ended up my day in El Retiro park which is also so pretty. 
Madrid is definitely one of my favorite cities and it's always so good to be there. 
I left you some of my favorite photos from Madrid and I really hope you like this kind of posts, because the next few days are going to be full of photos and details of my trip. :) 

Olá de Zaragoza! 
Eu escrevi o meu último post em Madrid, no domingo à noite e depois disso não tenho parado. 
Se me seguem por algum tempo, sabem que eu adoro viajar e que não consigo estar muito tempo no mesmo sítio. Eu acho que este mundo é demasiado bonito para vivermos a vida inteira no mesmo sítio. 
Eu adoro viajar. Adoro o sentimento de estar numa cidade pela primeira vez. Adoro o sentimento de conhecer novas caras e de descobrir sítios novos. Adoro o cheiro das cidades novas. Adoro andar por sítios novos e admirar a arquitetura de cada canto. O que posso dizer? Eu adoro viajar! 
Não consigo descrever o que sinto cada vez que vou a um sítio novo. Sinto-me sempre tão viva e tão grata.  

Eu já estava farta de estar em Portugal e decidi que era tempo de fazer outra viagem, mas desta vez queria fazer algo novo. Então, o que é que é melhor que uma road trip? 
Eu não planeei nada. Apenas sabia que ia sair de casa no domingo e que queria ir a Madrid. O resto da viagem simplesmente aconteceu, e se vocês querem saber mais sobre isso, vão ter de estar atentos aos próximos posts. 

Vamos falar de Madrid, uma das minhas cidades favoritas. Eu costumava ir a Madrid duas vezes por ano com os meus pais, quando era mais pequenina. 
Eu não me lembrava muito da cidade, apenas da rua Gran Via e das lojas. 
Desta vez fiz uma tour completa pela cidade. Acordei bastante cedo e fui ao Royal Palace. É tão lindo! 
Também fui à Catedral de la Almudena, que tem uma vista linda da cidade, recomendo muito a irem lá. 
Depois, fui ao Mercado San Miguel, que foi uma das minhas coisas preferidas em Madrid. É um mercado de tapas onde podem encontrar vários tipos de comida. Eu perdi-me por uns mini hamburgers de caranguejo que estavam deliciosos! 
Andei muito pela cidade para admirar a sua arquitetura, que é linda. Claro que também fui a algumas lojas. Tinha de ir à Primark gigante da Gran Via, a loja é tão linda e é mesmo muito grande. 
Acabei o meu dia no parque El Retiro que também é super giro. 
Madrid é definitivamente uma das minhas cidades favoritas, e é sempre tão bom ir lá. 
Deixo-vos algumas das minhas fotos preferidas de Madrid e espero muito que gostem deste tipo de posts, porque os próximos dias vão estar cheios de fotos e de detalhes da minha viagem. :) 













Follow

0 Comments