Barcelona




Hello! 
Today I want to share with you my experience in Barcelona. 
Barcelona has always been one of the cities that I really wanted to go, like one of my "dream" cities. 
I arrived during the evening on tuesday last week, and I was so tired, because the trip Madrid-Barcelona is really long and boring. So I didn't see a lot of the city, just the streets around the hotel. 

Wednesday was the day to explore the city. We went to the street passeig de gràcia during the morning to see all the beautiful stores (yes, I'm that type of girl that needs to see the luxury stores in every city I go to. It's my favorite kind of monuments) and to see the amazing Casa Batlló and Casa Milà. 
Guys... if I loved the architecture of Madrid, let me tell you that Barcelona's architecture is much more beautiful! 
They're both beautiful but it's different types. Barcelona is a more gothic city and you can see it in every corner.  
Lunchtime... and what's better for lunch in Spain than the famous spanish dish paella? We had lunch in a little restaurant in La Rambla street, and it was great. I loved it. 
I also really wanted to go to the La Boqueria market, but on wednesday was a holiday in Spain and it was closed. :( 
Then, we went for a walk close to the sea and I felt in love. It's so pretty around there. 
After that, we just went explore a little more of the city.  
Unfortunately, I just stayed one full day in Barcelona but it was enough to feel completely in love with the city. 

The only thing I didn't like about it, is that there was a lot of people everywhere. It's such a crowded city, but it's beautiful! 
There were a lot of things that I didn't see and others I just passed by in the car. 
I left you my favorite pictures from Barcelona, and I really hope you like it :) 

Olá! 
Hoje quero partilhar com vocês a minha experiência em Barcelona. 
Barcelona sempre foi uma das cidades que eu queria muito ir, como uma das minhas cidade de sonho. 
Cheguei a Barcelona durante a noite de terça-feira da semana passada, e estava tão cansada, porque a viagem de Madrid-Barcelona é tão longa e cansativa. Então não vi grande coisa da cidade, apenas as ruas à volta do hotel. 

Quarta-feira foi o dia de explorar a cidade. Fomos até à rua passeig de gràcia durante a manhã para ver aquelas lojas lindas (sim, eu sou esse tipo de rapariga que precisa de ver as lojas caras em todas as cidades que vai. São o meu tipo preferido de monumentos) e para ver a maravilhosa Casa Batlló e a Casa Milà. 
Se eu me apaixonei pela arquitetura de Madrid, deixem-me dizer-vos que a arquitetura de Barcelona é muito mais bonita! 
São ambas lindas, mas são estilos diferentes. Barcelona é uma cidade mais gótica e conseguem ver isso em cada canto. 
Hora de almoço… e o que é melhor para o almoço em Espanha que o famoso prato espanhol de paella? Almoçamos num restaurante pequenino na rua La Rambla, e estava muito bom. Adorei. 
Eu queria muito ir ao mercado La Boqueria, mas na quarta-feira era feriado em Espanha e estava fechado. :( 
Depois, fomos dar um volta pertinho do mar e eu apaixonei-me. É tão lindo lá. 
Depois disso, fomos explorar um bocadinho mais da cidade. 

Infelizmente, eu só fiquei em Barcelona um dia inteiro, mas foi o suficiente para me apaixonar completamente pela cidade. 
A única coisa que eu não gostei, foi que havia muita gente em todo o lado. É uma cidade muito movimentada, mas é linda! 
Houve muitas coisas que eu não vi, e outras que apenas passei de carro. 
Deixo-vos algumas das minhas fotos preferidas de Barcelona e espero muito que gostem :) 





 















Follow

0 Comments