Q&A | Summer Edition

 


It’s Q&A time!! 

I’m actually so glad I’ve started to do these, because I always have so much fun. 

I love to read all of your questions and answer them. I answer most of them on my travel IG and save the best ones for here. 

I really hope you like this post, and let me know if there’s anything else you’d like to know. :)  


Está na altura de um Q&A!!! 

Ainda bem que eu comecei a fazer estes posts, porque divirto-me sempre imenso com eles. 

Adoro ler todas as vossas perguntas e responder. Eu respondo à maior parte delas no meu IG de viagens e guardo as melhor para aqui. 

Espero muito que gostem deste post, e digam-me se há mais alguma coisa que gostariam de saber. :)  



You look great! What have you been doing?   

Thank you so much!! 

I think I’ve shared with you before that I’ve been really obsessed with working out. I’ve been doing it pretty much every single day, plus eating healthy and drinking a lot of water. 

I’ll write a post only about it soon. Stay tuned! 


How have you been?  

I’ve been great lately, to be honest. Thank you so much for asking.  

I feel like I always feel better when it’s summer time and when there are so many things happening outside. 


What do you think about going back to work? 

I couldn’t be more excited and happy about it. I miss my job SO MUCH! 

I miss seeing new faces everyday, meet new people, the airport rush, having people yelling at my face, all of that.

I’m honestly more than ready to be back. 


Did you get your vaccine? 

Yes, waiting for my second dose. 


Estás super bem! O que andas a fazer? 

Muito muito obrigada!! 

Eu acho que já partilhei isto com vocês antes, que ando super obcecada com fazer exercício. Tenho feito quase todos os dias, e a comer super saudável e a beber imensa água. 

Vou escrever um post sobre isso em breve. Fiquem atentos! 


Como tens estado? 

Tenho estado super bem ultimamente, para ser sincera. Muito obrigada por perguntares. 

Eu sinto que me sinto sempre melhor no verão e quando existem várias coisas a acontecer lá fora. 


O que pensas sobre voltares a trabalhar? 

Não podia estar mais deserta e feliz por isso. Eu tenho IMENSAS SAUDADES do meu trabalho! 

Tenho saudades de ver caras novas todos os dias, de conhecer pessoas novas, da confusão de aeroporto, de ter pessoas a gritar na minha cara, de tudo isso. 

Honestamente, estou muito preparada para regressar.  


Já tens a tua vacina? 

Sim, à espera da segunda dose.  



What is the first country you want to visit after the pandemic?  

Portugal, of course. As soon as Canada lifts its quarantine, it’s my first stop. 


What’s the one thing you NEVER do when travelling abroad?  

I do almost everything when I travel haha. But if I’m travel alone I’d never go on a street by myself. I always try to go on a busy street. 

And I also refuse to stay at hostels. I had a really bad experience once and ever since I just don’t even think about the idea. 


What is the first thing you want to do when you go back to Portugal?  

Hug my friends. You have no idea how much I miss them. 


Why are you always in Vancouver?

Haha. I love this question. 

As I mentioned a lot of times before, Ontario was in the longest lockdown since last October… so everything was closed and I was losing my mind at home. My best option to have a taste of normal life was going to Vancouver. Plus, I love BC. I even thought about moving there at some point.  


Qual é o primeiro país que queres visitar depois da pandemia? 

Portugal, claro. Assim que o Canadá levantar a quarentena, vai ser a minha primeira paragem. 


Qual é a coisa que tu NUNCA fazes quando viajas? 

Eu faço quase tudo quando viajo haha. Mas se estou a viajar sozinha, nunca vou por uma estrada sozinha, tento sempre ir numa rua com mais gente. 

E também recuso-me a ficar em hosteis. Tive uma experiência muito má uma vez e desde então que nem sequer penso nisso. 


Qual é a primeira coisa que queres fazer quando voltares a Portugal? 

Abraçar os meus amigos. Vocês não têm noção das saudades que eu tenho deles. 


Porque estás sempre em Vancouver? 

Haha, adoro esta pergunta. 

Como eu já mencionei várias vezes anteriormente, Ontário esteve na lockdown mais longa desde Outubro, então estava tudo fechado e eu estava a perder a cabeça em casa. A minha melhor opção para ter um bocadinho de vida normal era ir para Vancouver. E, eu amo BC. Até cheguei mesmo a pensar em mudar-me para lá.  



How about your plans to go live in Asia? Do you still want to do it?  

YES!!! Of course! This is one of my biggest dreams. 

I want to go to Bali, work there for 3months and then spend 3 months just travelling around Asia. 

I don’t know when I can do this tho, but I will. 


What is the best advice you can give to someone?  

Do whatever you want to do. Say whatever you want to. Love your people like there’s no tomorrow. Life is too short to live with regrets. 


Do you prefer blog or Instagram?  

Instagram. 

I feel like you can be more spontaneous on IG than on a blog. I feel like blogs are slowly dying because of it too. Let’s be honest, we’re living in a fast world, people don’t have time to read long texts on blogs anymore. 


Do you feel the social pressure to get a boyfriend/ get married? 

Not at all. 


E os teus planos para viver na Ásia? Ainda queres ir? 

SIM!!! Claro! Este é um dos meus maiores sonhos. 

Quero ir a Bali, trabalhar lá por três meses e depois passar mais três meses a viajar pela Ásia. 

Não sei quando posso fazer isto, mas eu vou fazer. 


Qual é o melhor conselho que podes dar a alguém? 

Façam o que querem. Digam o que querem. Amem as vossas pessoas como se não houvesse amanhã. A vida é demasiado curta para se viver com arrependimentos. 


Preferes o blog ou o Instagram? 

Instagram. 

Sinto que consigo ser mais espontânea no IG do que no blog. Acho que os blogs estão a morrer lentamente por causa disso também. Vamos ser sinceros, estamos a viver num mundo em que se vive tudo muito depressa, as pessoas não tem tempo para ler longos textos nos blogs. 


Sentes pressão para arranjar um namorado/ casar? 

Não, de todo.  



Who does take your pictures?  

It depends. I take all the pictures of the cities/ buildings. 

The pictures of myself are taken by random strangers I stop on the street when I travel solo or by my friends. 


Tell us 3 things you want to do before you die.  

1- Live in Asia 

2- Skydiving 

3- Write a book about my trips 


If you could change just one thing in your life, what would it be?  

I wouldn’t change anything in my life. I feel like all of the things I’ve experienced shaped me into the person I am today, and I couldn’t be more proud of myself for it. 


Where do you see yourself in five years?  

I see myself being back in the skies as an inflight director, having my private pilot license and having a cat.  


Quem tira as tuas fotos? 

Depende. Eu tiro todas as fotos das cidades/ edificios. 

As fotos de mim são tiradas por estranhos que eu paro nas ruas quando viajo sozinha ou pelos meus amigos. 


Diz-nos 3 coisas que queres fazer antes de morrer. 

1- Viver na Ásia 

2- Saltar de paraquedas 

3- Escrever um livro sobre as minhas viagens 


Se pudesses mudar apenas uma coisa na tua vida, o que seria? 

Não mudava nada na minha vida. Sinto que todas as coisas que eu experienciei me tornaram na pessoa que eu sou hoje, e não poderia estar mais orgulhosa de mim por isso. 


Onde te vês daqui a cinco anos? 

Vejo-me de volta nos céus como chefe de cabine, a ter a minha licença de piloto privado e a ter um gato. 


Thank you so much for all of your questions. / Muito obrigada pelas vossas perguntas. 



Follow

0 Comments